همایش ملی'امام خمینی(ره) و تعلیم و تربیت' در قم برگزار می شود
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، دبیرعلمی این همایش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سپری شدن سه دهه از انقلاب اسلامی وعدم درك امام و دوره انقلاب در نسل های جدید، معرفی افكار امام در مباحث مختلف برای نسل جوان ضروری است.

'اقدس یزدی'افزود:دراین همایش زوایای دیدگاه امام خمینی(ره) در مباحث علوم اسلامی بویژه مقوله اساسی تعلیم و تربیت بررسی می شود.

وی خاطرنشان كرد: تاكنون300 مقاله و چكیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است كه توسط یك تیم 30 نفره داوری و ارزیابی خواهد شد.

وی یادآور شد: تاكنون120 مقاله تایید شده است كه هر یك از مقالات توسط دو داور خوانده و بررسی می شود.

یزدی تصریح كرد: سال گذشته دور نخست این همایش به صورت استانی در دانشگاه قم برگزار شد و امسال در گستره ملی برگزار خواهد شد.

وی گفت:برگزاری چنین همایشهایی با محوریت امام با تكیه بر مباحث تعلیم و تربیت می تواند گام مهمی در شناساندن شخصیت امام راحل به جامعه و جهان باشد.

وی افزود: سخنرانانی مانند آیات 'محمدتقی مصباح یزدی، حایری شیرازی و حسین مظاهری' در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا،معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم نیز امروز درجلسه توجیهی این همایش گفت: پرداختن به موضوعات علوم انسانی با رویكرد تعلیم و تربیت از دید امام از رسالت های مهم دانشگاه است.

حجت الاسلام'سیدرضا مودب'با تاكید برگسترش اندیشه های حضرت امام(ره) بویژه در حوزه تعلیم و تربیت گفت:امام علاوه بر شخصیت سیاسی دارای شخصیت علمی و دینی برجسته ای بودند كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امام راحل باید به عنوان الگوی تعلیم و تربیت به جامعه دانشگاهی معرفی شوند.

وی هدف از برگزاری این همایش ملی را الگوگیری روشن و صریح از رفتار و اندیشه های ایشان بویژه برای نسل دانشگاهی ذكر كرد.

'همایش ملی امام خمینی(ره) و تعلیم و تربیت' قرار است اواخر اردیبهشت ماه و یا هفته نخست خرداد ماه سال 91 در سطح ملی در دانشگاه قم برگزار شود.

دور نخست این همایش خردادماه امسال در سطح استانی برگزار شد.

/7402/ 380/





:: برچسب‌ها: به من , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: